3.28.2011

Няколко минути с... Дани Клайн от Vaya con Dios




От доста време се чудех дали да публикувам интервютата, които успях да направя за Vesti.bg в моята кратка журналистическа кариера. Ето че най-накрая се реших и ... пускам последното и най-доброто.

Две седмици преди Vaya con Dios да стъпят на родна земя имах честта да си поговоря по телефона с неотразимата Дани Клайн.


- "Вайa кон диос" (Vaya con Dios) означава "Върви с боговете". Как измислихте името?

- Избрахме го случайно, докато гледахме един документален филм за кубинската част на Маями. Видяхме фразата изписана на една стена. Хареса ни и решихме да я използваме. Това е всичко. Няма нищо по-специално в избора ни.

- Има ли песен от репертоара на групата, която е по-специална за теб?

- Не, няма. Всички песни, които сме изпълнили, са ми като деца. Не мога да предпочета някоя пред останалите. Ако не харесвам песните си, те няма да намерят място в дисковете, които издаваме. Истината е, че не слушам собствената си музика.

Когато съм на сцената, предпочитам да изпълнявам новите си песни, защото в тях има нови мотиви, нова мелодия. Затова обичаме да правим нови аранжименти на старите ни парчета - за да се превърнат в нещо ново.

- А каква музика слушаш в свободното си време?

- Харесвам всякакъв тип музика, например Боб Дилън. Слушам салса, класика, общо взето всичко. В последно време избягвам да слушам музика като цяло. Най-често това се случва, когато съм в колата и си пусна радиото. Мисля, че се уморих от музиката. Понякога човек има нужда от тишина около себе си.

- Последният албум Comme On Est Venu на групата е на френски. Защо чак сега се реши на тази стъпка, а не по-рано?

- Може би не му е било времето. Когато започнахме, издадохме първия си албум на английски. Следващите също бяха на английски. Най-накрая реших, че е време да запишем нещо на френски.

Хората около мен ме питаха какво ще се случи, ако публиката не го хареса. Съветваха ме, че не е добър ход от моя страна. Но не ги послушах, тъй като исках да направя това, което на мен ми харесва, без значение дали ще се получи или не. Важното беше да направя това, което искам. Годините минават, така че сега е времето да правя нещата така, както на мен ми харесва.

- Къде откриваш вдъхновението?

- Откривам го в живота, в ситуациите, в които аз и хората около мен попадат, във всичко, през което преминаваме ежедневно аз и приятелите ми. Животът е пълен с изненади, със събития и случки.

- Ако имаш възможност да се върнеш назад във времето, има ли нещо, което би променила?

- О, разбира се. Бих искала да мога да променя начина, по който гледам на себе си. Осъзнах, че съм загубила много време и енергия да мисля, че не съм достатъчно добра, че не съм достатъчно красива. Като повечето момичета.

Ние винаги си мислим, че трябва да имаме по-големи гърди, да сме блондинки, вместо да сме брюнетки, да сме по-високи или по-ниски. Никога не сме щастливи с това, което сме. Ако мога да се върна назад във времето, определено ще се науча да оценявам себе си, което ще ме накара да се чувствам по-самоуверена.

- Всичките ти песни са за любовта. Какво представлява тя според теб?

- Все още не съм открила какво точно представлява любовта. Мисля, че е някаква илюзия. Любовта е проблем, когато имаш някакви очаквания. Тя и очакванията не вървят ръка за ръка.

Не е проблем, когато обичаш някого. Проблемът се състои в това, че очакваш той да ти отговори със същото. Да, случва се да ти отвърнат, но не толкова често се случва хората да се обичат за цял живот. Истинската обич е тази, която изпитваме към децата си. Това е една безусловна любов.

- Какво е нужно за да успее една жена? Ти смяташ ли се за успяла жена?

- Най-важното е тя да бъде независима. Аз съм независима финансово, мога да решавам сама за себе си. Не са много жените, които могат да кажат това. Мога сама да реша дали да участвам някъде или не, както и да върша неща, които ми харесват, без някой да ми държи сметка. Това ме кара да се чувствам успяла.

- "Вайa кон диос" ще имат концерт в България в средата на февруари. Какво сте ни приготвили?

- Ще изпълним това, което изпълняваме и в другите страни. Ще бъдем седем души на сцената. Песните, включени в програмата ни, са комбинация от хитовите ни парчета като What's a woman и Don't cry for Lui и песни от новия ни албум.

- Това ще е вторият ви концерт в България. Какво си спомняш от предишното ви участие тук?

- Ще идваме в България за втори или трети път. Спомням си, че страната ви е много зелена. При едно посещение в Македония, на връщане минахме през България. Спомням си, че природата ви е много красива, особено в планината. Спомням си и вашето сирене, много ми хареса.

- Опитвала ли си българското кисело мляко?

- Да, разбира се. Имам приятелка, която е българка. Омъжена е за македонец. Когато им ходя на гости, тя винаги приготвя салата с нарязани краставици, домати и сирене. Слага и кисело мляко. Запозната съм с българската кухня.

- Имаш ли някакъв специален ритуал, който изпълняваш преди да излезеш на сцената?

- Не, не правя нищо по-специално. Слагам грим, оправям си косата и обличам роклята си. Това е всичко, което правя, преди да изляза на сцената.

- Искаш ли да кажеш нещо на българските си фенове?

- Фенове? Надявам се, че нямам много фенове. Надявам се, че имаме публика, която харесва песните, които правим. Не искам да съм пример за подражание на никого. Публиката се състои от хора, които са еднакви навсякъде и искам да им пожелая да са добре.

И накрая, един малък поздрав за всички, които харесват музиката на белгийската банда. :)

  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 коментара:

Публикуване на коментар