9.10.2014

Свинско с кубинско звучене

Обичате ли храната? А свинското? А кубинската музика? Ако да, препоръчвам ви да гледате "Chef".
От доста време се опитвах да открия свестен, ненатоварващ филм, в който няма секс, убийства, насилие и подобни съставки, който няма да ме натовари, а ще ми донесе минимум 90 минути пълен релакс. Е, открих го :).
"Chef" е една простичка и супер приятна комедия, която показва няколко седмици от живота на известният майстор готвач, или както вече е модерно да се каже "шеф готвач", Карл Каспър. Славата му е помрачена от ревюто на изтъкнат кулинарен блогър, който оценява приготвеното от него меню с две звезди. И както може да се досетите, Карл не оставя нещата така, а предизвиква блогъра, разменяйки хапливи реплики с него в Туитър.
Да, във филма социалните мрежи Туитър(Twitter) и Фейбук(Facebook) заемат доста значимо място, а и Вайн(Vine) също се споменава. Това беше едното, което ме впечатли. Социалките все по-често се показват във филмите, което е нормално, защото те са част от ежедневието ни.
Няма да разказвам сюжета. Ще кажа само, че любителите на кулинарното изкуство ще се насладят на вида на вкусотиите, които Карл приготвя. Дори и тези, които свинското не ги влече, ще им се прииска да могат да си чопнат малко от чинията през екрана. Повярвайте ми, приядоха ми се толкова много неща, а желанието ми да мога да приготвям храна, която да носи удоволствие на консумиращите я, се увеличи десетократно!
А какво за кубинската музика, ще попитате вие. Тя е част от пътешествието на Карл към себе си, към работата си, която обожава, и разбитото му семейство. Един чудесен фон на леко поднесената история, която може само да ви накара да се усмихнете и дори да се поразкършите малко под нейните ритми.
И да не забравя. Скарлет Йохансон, Робърт Дауни Джуниър и Дъстин Хофман имат малки, но ключови роли. Може да ги определим като щипката сол, която е нужна за да стане едно ястие вкусно.
С няколко думи - семпъл сюжет, прекрасни кадри, много добра актьорска игра и 90 минути наслада за очите и интензивно слюноотделяне.
Като за финал ще споделя, че много ми харесаха следните реплики: "Някои готвачи приготвят храната, в която вярват, и хората ще я опитат, защото са отворени към нови преживявания и вероятно ще я харесат" и "Аз се докосвам до живота на хората с уменията си и това ми харесва!".
  • Stumble This
  • Fav This With Technorati
  • Add To Del.icio.us
  • Digg This
  • Add To Facebook
  • Add To Yahoo

0 коментара:

Публикуване на коментар